Thursday, March 11, 2010

10-öringar till Big Buddha (och 370 kronors tröja i utbyte?)

Idag åkte jag och Sanna till Lantau island (ön där flygplatsen finns och där the big buddha bor). Det var väl inte så coolt egentligen, man åkte cable cars till toppen vilket kändes okej med tanke på att det inte blåste allt för mycket. Tittade runt, gick upp för trappan till Buddhan, åkte ner igen.

Kanske var det alla 10-centare jag donerade till Buddha som gjorde det, eller så hade jag bara väldig tur...men nere vid mtr-stationen finns en outlet med en del bra butiker. Jag gjorde en Elin Kling och passade på att köpa lite västerländska klädesplagg medan jag är här i HK. En jättefin grej (vet inte vad jag ska kalla det) på Mango och en fin tjocktröja från Ralph Lauren (för 370 kronor!!). Nu ska jag försöka att inte shoppa något förrän efter Bangkok.

Snart ska vi iväg till Zaza för att dricka tillbaks våra klädespengar i gratis drinkar.

I cable car:en

På väg upp


Big Buddha visste att vi skulle komma, han satt beredd och vinkade till oss



Buddhas tjejkompisar

Buddha


Tyckte det var en rolig kombination. Tempel och telefonkiosk?? Men munkarna kanske måste ringa ibland de också...

Roliga skyltar verkar inte upphöra eller ta slut här i HK. Ingen alkohol, bara vegetarisk mat.


Sidan av ett tempel

No comments:

Post a Comment