Tuesday, March 2, 2010

Det har nog blivit lite för mycket pluggande idag. Jag förstod inte vart alla dagar hade tagit vägen när jag först kollade på datumet då jag sist skrev något här (28/2) och på kalendern på datorn. som nu efter midnatt visar 2/3.

Idag har jag inte haft några lektioner eftersom att min lärare inte är här denna vecka. Istället träffade jag en av mina grupper, vi ska ha en presentation nästa vecka och nu träffades vi för att köra igenom den en gång. Jag tycker om den här tjejgruppen, alla vet vad vi ska göra, vi är väl förberedda 2 veckor innan vi ska ha presentationen. Till skillnad från mina andra grupper där vi gör allt panikartat och det istället tar mycket tid.

Mer spännande än så har det faktiskt inte varit den här dagen, om man bortser från cultural night dag 1 där några kineser uppklädda i silver-lady-gaga-stil-kläder presenterade olika uppträdanden. Tror inte att någon svensk kille i nationssammanhang skulle ta på sig de där silvertajtsen och dräkten med granbelysning frivilligt (nykter).

Imorgon är det vår tur, utbytesstudenterna, att visa vad våra länder går för. De andra svenskarna har varit på ikea och köpt lite kaviar, hårdbröd och sill som det ska bjudas på.

No comments:

Post a Comment