Thursday, March 18, 2010

Gårdagens bravader


Det var både Sallas födelsedag och St Patrick's day igår. Alla var därför gröna. Vissa gick mer in i det än andra. Vi åt middag på ett mexikanskt ställe, jättegod mat, mycket mat! Och väldigt goda drinkar. Efter middagen på Coyote gick vi vidare mot Skitz där det var gratis inträde om man hade på sig något grönt. Killarna var dock tvungna att betala eftersom de inte hade en armband som man behöver...Ashley gjorde direkt bort sig genom att med sin amerikanska ljudnivå säga "jag tycker synd om er killar eftersom att ni betalade och det här suger" - ägaren som stod i baren hörde självklart detta och sa snabbt "ni tjejer kan få betala ni också". Efter det skickade hon upp andra till baren när hon ville ha något.

Den tomma baren blev snabbt full. Det känns som att de flesta känner sig som hemma här i hk nu, är mer avslappnade och vågar mer...det leder lätt till en överkonsumtion av alkohol som vidare leder till fler "obehagliga" toalettbesök. Vid 2-tiden var det tre personer som hade spytt. Ansvariga mamma-Sophie hoppade in i en taxi med en av vännerna och försökte på bästa sätt använda den lilla kantonesiskan jag kan. "lei gon suk sei, m'ghoi?" Han hittade inte dit, men han visste var Hung Hom Mtr-station var, så efter det fick vi peka var han skulle köra. Tur att vi varit här ett tag nu. Jag har förresten ingen aning om han ens förstod vad jag sa...mitt uttal låter inte direkt kinesiskt.


No comments:

Post a Comment