Monday, March 8, 2010

Mesar och väskor

Jag kom på en annan sak som är lite annorlunda här om man jämför med hur det är i Sverige. Killarna verkar vara största "tofflarna" (en toffel, flera tofflor?) här medan tjejerna styr och ställer. Tjejerna fyller sina stora väskor med allt de kan tänkas behöva, vilket leder till att de blir tunga, kanske? Så överallt ser man hur killar går runt med tjejens väska på axeln. Dessutom tror jag att det är mer vanligt att killar har sina egna väskor här, och då pratar jag inte man bag utan väska med rosett! Senast i helgen såg jag två stycken killar (vid olika tillfällen) som hade en stor silkes-looking-väska med en stor rosett på!

Byxor är också något som jag funderar över. Killarna är smala, väldigt smala. Och deras byxor är ännu smalare, måste vara sjukt tajta! Hur kan det ens vara bekvämt? Vissa tjejer är väldigt girly-girly, och precis som den bild man kanske har av asiatiska tjejer, har de korta söta kjolar på sig. Samtidigt som de vågar gå runt med precis tillräckligt långa kjolar vågar de knappt hålla sin pojkvän i handen framför andra.

Vissa saker kommer nog förbli ett mysterium för mig.

No comments:

Post a Comment