Saturday, March 20, 2010

Lärdagsmys

Min säng har aldrig tidigare varit så skön som den var i morse, gick inte upp förrän 11.30 (börjar bli normalt nu...). Det blev en liten tjejsnack-promenad med Cynthia till park n shop. Sen bar det iväg till föreläsningen vi hade. En kvinna från China Light and Power var och pratade om hur de implementerar CSR i deras företag och arbete. Tydligen tycker de inte om det ordet utan använde sig av andra sätt att uttrycka det på, kändes lite löjligt. Dessutom svarade hon inte på frågorna hon fick utan gick runt frågan och pratade om sig själv, vilket inte hade någonting att göra med själva frågan. Jaja, det var rätt så intressant i alla fall att höra vad de gör och hur miljöproblemet ser ut i Hong Kong. Efter 2h föreläsning fick jag skynda mig iväg för att träffa en av mina grupper för att prata om ett projekt vi håller på med. Klockan 18.00 ringde jag till Sanna för att berätta att min skoldag var slut.

Vi åt middag på ett snabbmatställe (nej, tänk inte McDonald's, bbq pork with rice) och nu är min tvätt i tvättmaskinen. Bra lördag? Helt okej.

No comments:

Post a Comment