Friday, March 5, 2010

Update om dagen

Läsa boken blir till helgen istället, jag kände inte för att sitta inne när det var så fint väder utomhus. Istället tog jag och bekantade mig med området här runt omkring. Jag gick längst hamnen fram till TST, där jag gick in på Nathan road bara för att se mig omkring. Det var bra, jag hittar dit och jag hittar där omkring. Bestämde mig för att gå till Harbor city för att se mig omkring där ett tag. Harbor city är ett gigantiskt mall med alla affärer och märken du kan tänka dig! Där kan man gå vilse, och då hjälper det inte att man har en hk karta med sig i väskan. Jag gick mest runt för att se vad som fanns, tog mig en rundtur på Zara och Mango för att se hur utbudet är här. Tänkte att jag skulle hitta muji, eftersom att den butiken är mycket bättre här än det lilla utbudet vi har i Sverige på Åhlens, men jag gav upp. Killen som jobbade i Mulberrybutiken gick runt och tog kort på väskorna vilket jag tyckte var lite suspekt...om han nu ens arbetade där inne? Hittade elektronikvåningen, hittade en stor balkong där alla stod och tog kort på varandra. Tog mig en titt i bokhandeln och matvaruaffären (som var lite westernised). Sen hade jag redan varit ute på en tre timmars promenad och kände att jag skulle ta mig hemåt innan Sanna börjar undra var jag är eftersom jag lovade att ringa henne när jag kom hem. På vägen ut gick jag in på Starbucks för att få något kallt att dricka på hemvägen.

Ikväll är det flera som ska iväg på ett rooftop party, men jag och Sanna (någon fler kanske?) tar och går till en bargata i TST istället för att ta det lite lugnare. Vi ska starta kvällen med lite halva-priset-sushi :)

Dagens kap. Armband i olika färger. Påminner lite om Ms Bijoux armband.


2 comments:

  1. ÅH Dom där vill jag ha! :) Se till att dom finns kvar om två månaader!

    ReplyDelete
  2. Jag lovar, det gör dom. Vi kan pruta på ladies market så kanske du tom får bättre pris än vad jag fick ;)

    ReplyDelete