Friday, March 5, 2010

Två månader

5e mars. För exakt två månader sedan satte jag mig på ett flygplan för att åka hit. Jag hade ingen aning om vad som väntade mig eller hur saker och ting skulle fungera och se ut. Nu känner jag att jag har "koll"- jag vet var det mesta finns. Jag kan ta tåget själv utan att tappa bort mig totalt, än har det inte hänt i alla fall.

Under de här två månaderna har jag:
  • fått träffa massa underbara människor från över hela världen
  • fått lära mig hur det är att dela ett rum med en annan person. Tack och lov behöver jag knappt vara här inne!
  • ändrat min kost totalt, består nu av kolhydrater, kolhydrater och kolhydrater. Ge mig blodpudding och fisk!
  • varit i Filippinerna
  • haft mitt första midterm exam
  • haft min första hk-presentation
  • druckit massa starbuckskaffe
  • druckit ännu mera varmt vatten, alternativt te
  • bekantat mig med hks uteliv
  • upptäckt de otroligt sköna stolarna, som går att fälla bakåt, på biograferna
  • med mycket mera
Listan på vad jag inte har gjort är dock längre. Men jag har ca 3 månader kvar här som jag ska försöka få ut så mycket som möjligt av. Skolan börjar ta slut vilket man märker av på hur mycket vi har att göra. I början av terminen gick alla ut flera gånger i veckan, alla var med på allt. Men nu är det bara ett fåtal som har tid varje gång. Alla sitter och skriver långa rapporter, pluggar inför midterms, förbereder presentationer. Jag har stora projekt kvar att göra, men inte mycket tid att hinna göra dem. Dessutom har jag en presentation i varje ämne, där varje presentation ska vara ca 30 min och bestå av något vettigt...det är ju synd att lärarna inte kan sprida ut sina presentationer lite mer så att man inte har alla under 2 veckor. Dessutom har vi nu fått se schemat för våra final exams, det kommer bli tajt. Men det ska gå!

Fredag. Fredag. Fredag. Jag skippar dagens föreläsning och läser boken istället. Det ger mig mer. Vad som händer ikväll får vi se. Imorgon bitti har jag i alla fall föreläsning igen.

No comments:

Post a Comment