Friday, March 19, 2010

Fredag, inte slutet på den här veckan...

Ansvarsfulla mamma-Sophie visade sig vara mindre ansvarsfull igår. Tänkte lite fel och trodde jag började en timme senare än jag faktiskt började lektionen. Missade alltså min enda lektion, men gick och såg till att min kära vän Salla mådde bra istället. Hon blev matförgiftad, på sin egen födelsedag, och det höll i sig i ca 24 timmar.

Igår blev det ett ytterligare födelsedagsfirande. Det var en kille som heter Michael som fyllde år, jag visste inte ens vem Michael var. Vi åt i alla fall middag på ett kebabställe och sen gick vi vidare till ZaZa. Jag hade roligt, fick lära mig ett nytt drinking game- china style.

Idag ska jag i alla fall lyckas komma i tid till mina två föreläsningar. Efter det är det bara att komma tillbaks hem och börja skriva och plugga. Eftersom att vi åker iväg på torsdag måste jag göra klart en del saker tidigare. Imorgon har jag dessutom föreläsning mitt på dagen och sedan gruppmöte med min Strategic Brand Management- grupp. De verkar tycka om att plugga sent på lördagar här. Jag förstår att de inte vill träffas jättetidigt, men är det inte bättre att få det överstökat? På grund av hur min lördag ser ut missar jag ett bbq-party på en strand i Stanley. Lika bra kanske, i alla fall om alla andra åker iväg, då måste jag ju kunna plugga.

No comments:

Post a Comment