Tuesday, February 16, 2010

Resa nr. 1: Filippinerna

Väskan är inte helt packad. Vännerna har inte vaknat alternativt åkt iväg på familjelunch. Kameran och telefonen är laddad (jag tar med mitt svenska simkort ifall hk inte fungerar). Vi åker runt 1600 tiden. Planet lyfter förmodligen inte 1930 men kommer catcha up och vi kommer därför klockan 2130 landa i Manila med flyg 5J 119.

Vi kommer sova i Manila en natt innan vi tar nästa flyg till Legazpi och senare en buss till Donsol. På lördag eller söndag kör vi samma sak fast åt andra hållet. Förhoppningsvis går allt bra och vi får härliga bilder som bevis :)

Ha det bra nu allihopa så hörs vi om en vecka (om inte tidigare)!

Dagen börjar mindre bra. Datorrummet är låst så vi kan inte skriva ut det vi behöver, mitt rumskort fungerar inte så en vakt fick öppna dörren åt mig vilket betyder att jag nu är fast här tills vi åker.

4 comments:

  1. Lycka till Sophie och ha det riktigt bra! Njut av Filippinerna för mig också :)

    ReplyDelete
  2. Ett stort grattis på födelsedagen Sophie! Kramar från Kalle, Agneta, Torgny, Therese, Andreas & Hugo! Hoppas att du får en underbar resa!

    ReplyDelete
  3. Ett stort GRATTIS på födelsedagen och ha det jättekul på resan. Säkert många upplevelser. kramar från familjen Gundel i Eskilstuna.

    ReplyDelete
  4. Sophie,

    Alltså...Ha en fantastisk födelsedag!

    "Make the most of it" o njut av alla intryck.

    kramar Bitte/Lars in England

    ReplyDelete