Thursday, February 4, 2010

Stocken vs. Innekväll

Idag är det nog en hel del personer i Uppsala som drar sig mot Stocken för att fira att det äntligen (?) är torsdag. Det blir ingen utgång för mig ikväll, det är något som är helt säkert. Jag varken vill, orkar eller känner att min kropp vill det. Efter en alldeles för tung/fet lunch (som dock var det godaste jag ätit här!) har min kropp strejkat- den vill inte ha asiatisk mat! Den vill inte ens ha sushi! Yoghurt är vad den skriker efter...det finns det massor av här, men tyvärr inte den sorten jag kan äta. Det blev därför en tonfiskmacka på en kinarestaurang (ja, man säger kinarestaurang här också) och kroppen blev en aning gladare.

Nu sitter jag och skriver på min uppsats om ledarskap, det går framåt, men det går långsamt. Riktigt långsamt. Dessutom ska jag snart ta mig ner några våningar för att göra i ordning en muffinsfödelsedagstårta. JungIn fyller 23 imorgon och hennes roomie har bestämt att vi ska överraska henne nu, klockan 00.00. Sanna och Salla försökte hitta en tårta men alla bagerier var stängda, så det fick bli muffins och glass från park n' shop istället.

Nu har jag skypat lite med mamma och uppdaterat henne lite om vad som händer här. Så nu ska jag försöka logga ut från msn, skype, facebook och alla andra tidsfördriv för att verkligen skriva klart uppsatsen så jag får sova i natt!


No comments:

Post a Comment