Thursday, February 25, 2010

Tänk vad skönt det vore att inte behöva plugga när man är på utbyte. Då skulle man kunna göra allt det roliga och inte behöva oroa sig för allt som ska vara färdigt och inlämnat. Det är nog så många som är här tänker, alla satsar på godkänt - inget mer, inget mindre. Jag är väldigt duktig på att skjuta upp sånt som jag behöver göra, lämna det till sista dagen. Här borta blir det ännu mer så eftersom att man sällan tackar nej till roliga aktiviteter. I morse gick jag ner till datasalen för att skriva ut massa papper jag behöver inför mitt tentapluggande, väl där nere träffade jag många som är här på utbyte, alla satt och skrev på uppgifter som ska in idag eller imorgon. En av tjejerna var värst, jag hann inte ens börja berätta vad jag behövde göra. Hon skulle skriva 2 rapporter och en presentation. Alla skulle vara inlämnade 14.30 idag (klockan var 13.10) och hon satt just då med en av rapporterna och hade inte ens börjat med de andra två uppgifterna. Det skulle jag inte klara av, är jag inte klar kvällen innan måste jag sitta uppe tills jag är klar. Hellre att jag sover mindre men är klar när jag vaknar är att jag sover lite och inte är klar.

Från och med den här veckan kommer det vara full fart med skolan: inlämningar, projekt, gruppresentationer osv osv (samt tentor...) ända fram tills alla exams är slut. Examen börjar 3 maj vilket inte är om allt för länge :s Förstår inte hur jag ska hinna med allt, måste dessutom hinna med allt roligt vi har inplanerat!

Man hinner inte med veckorna här, de bara svischar förbi! Jag har redan klarat mig igenom halva skoltiden här. Vi är inne i vecka 7 och det är 14-15 veckor totalt.

Men nu är det skrivdags igen...nästa vecka har jag min första midterm, ska bli spännande att se hur det går!

Som ni ser är det inte alltid varmt här heller


No comments:

Post a Comment