Sunday, February 7, 2010

Reseplaner- Donsol

Kom precis tillbaka till mitt lilla rum, vi har planerat lite inför vår resa nästa vecka. Jag är verkligen hur förväntansfull som helst! Jag vill åka nu! Alex, vår reseplanerare, har läst igenom reseguiden och har kommit fram till en bra lösning för våra 6 dagar i Filippinerna. Istället för att åka till den uppenbara staden Boracay, som alla säger att vi borde åka till, har vi valt ett lugnare ställe- Donsol. Det är tydligen ett bra ställe för bland annat dykning/snorkling (jag håller mig nog på stranden!) där det finns valhajar vid den här tiden. Tydligen är det inte en fråga om, utan hur många man ser. Det ska finnas både vita och svarta stränder där. Det finns även en aktiv vulkan, som vi tänkt hika runt. Det är dessutom mycket billigare att flyga dit istället för Boracay, vi måste dock se till att det är ett "okej" flygbolag vi åker med. Vi behöver inte ha allt för mycket äventyr! Nu återstår att se vilka som väljer partystaden och vilka som följer med oss till naturen.

No comments:

Post a Comment