Friday, February 5, 2010

Snö snö snö

Nyss läste jag igenom unt för att se om något nytt hänt som jag borde veta, det enda jag såg på alla bilder var mängder med snö och rubriker som: taken rensas från is. Jag är ledsen att säga det till er där hemma, som måste stå ut med ovädret och all snö, men jag är så otroligt tacksam över att inte behöva vara där! Visst snö kan vara lite mysigt ibland, när man är inomhus framförallt, men när det är februari-mars brukar man vara ganska less på det och bara vilja att det ska bli vår.

Uppsatsen blev färdig 5 minuter efter att jag skrev föregående inlägg, det blev inte det bästa jag skrivit men en helt okej analys ändå. Nu ska jag iväg på en promenad innan jag ska till skolan för 2 x 2timmars föreläsningar.

Ikväll har jag blivit medbjuden på en bbq hos en kompis kompis, som jag kan ha träffat tidigare. Vi får se vad det blir, JungIn fyller ju år så vi får se vad hon vill göra. Det är förresten sjukt många som fyller år i januari-februari som är här på utbyte. Det har varit åtminstone 2 per vecka senaste veckorna. I tisdags var det 2 som fyllde år. Och apropå födelsedagar, om 2 veckor åker vi ju till Filippinerna ett gäng- och det verkar bli en ännu större grupp nu vilket är riktigt roligt. Från början var vi 7 tjejer och 1 kille, men nu verkar det som att två andra killar kanske hänger på också. Det kan nog vara bra för stackars Alex som annars skulle få spendera en vecka med tjejprat och "kan vi inte shoppa?"-frågor. Hans flickvän kanske tycker det känns bättre med lite fler killar också :)

1 comment:

  1. Ha ha helt rätt att du tänker på hans flickvän (?). Även om det tillkommer två till killar har dem ju ändå minst två tjejer var. ;)

    ReplyDelete